poniedziałek, 18 grudnia 2017

ORZECHOWE CIASTKA.

Tak chyba mogę to powiedzieć że to najlepsze ciastka które upiekłam do tej pory. Mój zachwyt nad nimi był wielki, zwłaszcza gdy wyjadałam jeszcze ciepłe zaraz po wyjęciu z pieca. Parzyły, ale jak pachniały..... Bo zapach w trakcie pieczenia, był taki że trudno było mi się opanować.



ORZECHOWE CIASTKA
przepis z książki SŁODKO Yotomana Ottolenghi, Helen Goh
znaleziony u ANI

45 g orzechów włoskich
45 g orzechów laskowych
120 g miękkiego masła
65 g cukru pudru
nasiona z 1/2 laski wanilii
1/2 łyżeczki brandy (ja dałam domowy ekstrakt waniliowy)
szczypta soli
165 g mąki pszennej

Piekarnik nagrzać na 180 stopni C. Orzechy laskowe oraz włoskie umieścić na blaszce i podpiec chwilę, następnie wyjąć, laskowe zawinąć w ścierkę i pocierając pozbawić skórek. Podpieczone orzechy rozdrobnić bardzo drobno przy pomocy malaksera.
Masło utrzeć razem z cukrem pudrem przy pomocy miksera. Do masy dodać nasiona wanilii, brandy oraz sól, a także zmiksowane wcześniej orzechy. Wymieszać do połączenia się składników, po czym w masę wmieszać delikatnie mąkę. Ciasto zawinąć w folię spożywczą i umieścić w lodówce na minimum 30 minut.
Piekarnik nagrzać na 190 stopni C. Po tym czasie wyjąć ciasto i podzielić je na porcje o wadze około 20 g. Każdą porcję uformować w kulkę którą umieścić na blasze wyłożonej papierem do pieczenia w odpowiednich odległościach. Ciastka piec w nagrzanym piekarniku około 15-20 minut do lekkiego zrumienienia się. Ciastka wyjąć, trochę ostudzić po czym jeszcze ciepłe posypać obficie cukrem pudrem.
SMACZNEGO!!!







1 komentarz:

DZIĘKUJE ZA WSZYSTKIE POZOSTAWIONE MIŁE SŁOWA:)

TOP