czwartek, 16 lutego 2017

CIASTO MARCHEWKOWO-KOKOSOWE.

W obecnej ciąży do tej pory ominęły mnie wszelkie zachcianki, no może nie licząc wiecznej chętki na sushi. Zaznaczę może że do tej pory, bo pod koniec najchętniej do wszystkiego dodawałam wiórki kokosowe. Gdy zobaczyłam u ANI  to marchewkowe z kokosem wiedziałam że będzie to mój kolejny wypiek. Ciasto jest po prostu przepyszne i muszę przyznać że nie traci niczego ze swojej pyszności z czasem. Jedliśmy je przez kilka dni i każdego dnia bardzo nam smakowało. Spokojnie może zasłużyć na miano najlepszego marchewkowego, które jadłam do tej pory.




CIASTO MARCHEWKOWO-KOKOSOWE
przepis od Ani STRAWBERRIES FROM POLAND

200 g mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka cynamonu
szczypta soli
150 g oleju kokosowego
50 g masła
150 g brązowego cukru
3 jajka
200 g marchewki startej na najmniejszych oczkach tarki
150 g suszonych moreli
100 g wiórków kokosowych
skórka otarta z 1 cytryny

W jednej misce wymieszać suche składniki czyli mąkę, proszek do pieczenia, cynamon oraz sól. W rondlu podgrzać olej kokosowy oraz masło tak aby się rozpuściły i odstawić do wystygnięcia. Gdy przestygną przelać je do miski, dodać cukier i ucierać mikserem. W trakcie wbijać po jednym jajku, Masa powinna zrobić się jasna i puszysta. Do płynnej masy dodać suche składniki i wymieszać do połączenia się składników. Następnie do masy dodać wiórki kokosowe oraz startą marchewkę. Na koniec posiekane drobno suszone morele oraz skórkę otartą z cytryny. Wszystko wymieszać po czym masę przelać do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia. Piec około 70 minut w piekarniku nagrzanym na 170 stopni C. Przed wyjęciem sprawdzić patyczkiem czy ciasto się upiekło. 
SMACZNEGO!!!





8 komentarzy:

  1. Kocham marchewkowce. Są nie tylko zdrowe, ale przepyszne.:)
    https://jaglusia.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne musiało być :)
    Ten cudowny kolor, na widok którego człowiek mimowolnie się uśmiecha...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak mam, a do tego jak pysznie smakuje :)

      Usuń
  3. A mnie tez to marchewkowy nr 1 :D Powtarzalam już 2 razy, UWIELBIAM!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też już powtarzałam, dzięki za przepis. To moje ulubione ciasto ostatnio :)

      Usuń
  4. Można czymś innym zastąpić olej kokosowy a mąkę pszenną np orkiszowa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No jasne, wzięłabym rzepakowy i spróbowała z t orkiszową. Daj koniecznie znać czy się udało :)



















      Usuń

DZIĘKUJE ZA WSZYSTKIE POZOSTAWIONE MIŁE SŁOWA:)

TOP