poniedziałek, 7 listopada 2016

PAPPARDELLE Z BRUKSELKĄ I BOCZKIEM.

Dzisiaj mam dla Was przepis na szybki makaron z brukselką i boczkiem, mocno zainspirowany przepisem Donny Hay. Ja pokusiłam się o dodanie do niego pokruszonych orzechów laskowych i powiem Wam, że to był strzał w dziesiątkę.



PAPPARDELLE Z BRUKSELKĄ I BOCZKIEM
przepis Donny Hay z książki SZYBKO, ŚWIEŻO, PROSTO
4 porcje

500 g brukselki
150 g wędzonego boczku
3 ząbki czosnku
250 ml śmietanki
sól
pieprz
garść orzechów laskowych

makaron pappardelle

Brukselkę obrać, umyć i przekroić na ćwiartki lub połówki. Wrzucić do wrzątku i gotować około 6 minut, aż brukselka delikatnie zmięknie. Ugotowaną przelać zimną wodą i odstawić. Boczek pokroić w drobną kostkę i wrzucić na rozgrzaną patelnię. Smażyć aż boczek się przyrumieni, dorzucić masło oraz pokrojony drobno czosnek. Chwilę przesmażyć po czym dorzucić na patelnię brukselkę. Gdy brukselka lekko się zrumieni wlać na patelnię śmietankę, doprawić solą oraz pieprzem, po chwili zestawić z ognia. Do sosu dołożyć ugotowany makaron, wymieszać dokładnie. Podawać posypany zmiażdżonymi w moździerzu orzechami laskowymi.
SMACZNEGO!!!








2 komentarze:

  1. świetny pomysł z tą brukselką :) ja zawsze zjadam z bułką i masełkiem :) ale zainspirowałaś mnie by coś z nią pokombinować :)

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJE ZA WSZYSTKIE POZOSTAWIONE MIŁE SŁOWA:)

TOP